نقش آفرینی نظارتی و اقتصادی روسای حسابداری بیمارستان ها افزایش می یابد
.
افزایش نقش آفرینی اقتصادی و نظارتی روسای حسابداری
بیمارستان ها، با هدف افزایش درآمدزایی، کاهش هزینه های غیر ضروری و پیشگیری از
فساد مالی، ضروری است.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه
علوم پزشکی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اعلام این مطلب در مجمع
روسای حسابداری بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی شیراز، گفت: در رویکرد متداول
بررسی اسناد مالی، تنها فرآیندهای معمول و قانونی آنها از جمله روند دریافت تاییدها
و امضاهای لازم، بررسی می شود، اما افزون بر این نظارت شکلی، نظارت محتوایی که
ضرورت هزینه کردها را نیز مشخص کند، مورد انتظار این معاونت است.
دکتر «مهرداد شریفی» افزود: روسای حسابداری بیمارستان ها
باید در برخی نوبت های کاری عصر و شب بیمارستان ها نیز به صورت سرزده حضور یافته و
بر عملکرد صحیح انبار و صندوق های حسابداری با هدف پیشگیری از هدررفت منابع مالی
مانند احتساب نکردن هزینه برخی خدمات تشخیصی و درمانی در صورتحساب بیماران، نظارت کنند.
او همچنین از روسای حسابداری بیمارستان ها خواست که مفاسد
مالی احتمالی مانند هدایت بیماران به بخش خصوصی و دریافت رشوه را شناسایی و به
صورت قانونی برخورد کنند.
«محمدحسن کشاورزی» مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی
شیراز نیز در خصوص نشست های مجمع روسای
حسابداری بیمارستان های شیراز، توضیح داد: این نشست ها، هر
دو هفته یک بار با هدف وحدت رویه، بیان مشکلات کاری مشترک و ارایه پیشنهادات برای
برطرف سازی آنها، تشکیل می شود.
استفاده از ظرفیت تهاتر در قانون بودجه، ضرورت همخوانی
اطلاعات HIS با حسابداری تعهدی، موانع پیشگیری از کسورات بیمه ای، بازنگری و
ارتقای اختیارات نظارتی روسای حسابداری واحدها، ضرورت همگامی واحدهای اقتصاد درمان
و HIS با حسابداری و
بهبود فرآیند وظایفی از امور مالی که با حوزه های خدمات پشتیبانی و امور حقوقی
مرتبط است، از دیگر مواردی بود که از سوی حاضران در این
نشست، مطرح شد./105
پایان خبر
نظر دهید